Finnish speakers!

Arashi and everything else in your native language!

Moderator: Nightshadow

Forum rules
1. You can create a thread for any language, country or region.
2. Our staff doesn't speak every language in the world, but we trust that you follow the forum rules even when you write in your native language.
iheartaiba
Aibakaland Founder
Aibakaland Founder

Finnish speakers!

Post by iheartaiba » Sun Dec 17, 2017 10:17 pm

Hellou ihmiset! Onko täällä muita suomalaisia? Missä päin Suomea/maailmaa vaikutatte? :D
nowh3r3
SUNRISE日本
SUNRISE日本

Re: Finnish speakers!

Post by nowh3r3 » Fri Dec 29, 2017 6:20 pm

Vastaan nyt täällä uudessa paikassa myös.. Eli täällä on yksi suomalainen ja Kokkolassa asun. Mutta harkitsen vakavasti muuttoa pääkaupunkiseudulle, jos löytäisin ja saisin sopivan työpaikan..
iheartaiba
Aibakaland Founder
Aibakaland Founder

Post by iheartaiba » Fri Dec 29, 2017 7:22 pm

Pääkaupunkiseutu on kyl aivan järkyttävän kallis paikka asua :/ Joku pienempi paikka siinä isojen kaupunkien lähellä voi olla vähän edullisempi. Niinku vaikka Lohja.

Mä oon jumittunu tänne Nääsvilleen :D Täälläkin vuokrat hipuaa jatkuvasti ylöspäin. Yksiöt alkaa olla saman hintasia ku kaksiot...

Onko jotain suunnitelmia uudeks vuodeks? Mulla ei oo mitään ihmeempiä. Jos on hyvä sää saatan kävästä lyhyellä kävelyllä. En oo asunu tässä kaupunginosassa vielä vuotta niin en tiiä yhtään onko täällä joku yleinen paikka jossa ihmiset posauttelee raketteja. En haluu lähelle, ettei oo entiset silmät, mutta vois sellasta kahtoa hyvän etäisyyden päästä.
nowh3r3
SUNRISE日本
SUNRISE日本

Post by nowh3r3 » Mon Jan 01, 2018 9:39 pm

Se on kyllä totta, että vuokrat on korkeat... Olen hakenut yhteen paikkaan mihin mulla pitäis olla aika hyvät mahdollisuudet päästä. Mutta pitää nyt katsoa miten käy.

Uutena vuotena oli tarkoitus nähdä yhtä kaveria, mutta se peruuntui niin menin sitten käymään vanhempieni luona. Ja jouduin katsomaan jääkiekkoa, mikä ei oikein kuulu mun mielenkiinnon kohteisiin :D No, parvekkeelta pystyi kyllä katsomaan ilotulitukset.
Tänään katsoin Johnny's Countdownin.

Oliko paljon raketteja siellä päin? Täällä tuntui, ettei kaupungin ilotulitusten lisäksi ollut juuri ollenkaan.
iheartaiba
Aibakaland Founder
Aibakaland Founder

Post by iheartaiba » Tue Jan 02, 2018 8:42 am

Toivottavasti se hakemas paikka irtoo! :thumbsup:

Täällä oli posauttelujen suhteen ihmeen rauhallista. Ihan täs mun pihapiirissä ei raketteja ammuttu, kun tää ei oo sellainen paikka. Mutta tänne mäen päälle näky kyllä ilotulituksia kolmesta suunnasta. Suurin osa tais alottaa sen touhun jo kuuden pintaan. Keskiyöllä oli huomattavasti hillitympi meno. Enempi mä pelkäsin, että miten mun naapurit juhlii uutta vuotta. Tässä ku asuu muutama nuori, joilla kaljatölkki pysyy tukevasti kädessä niin arkena ku pyhänä ja ne ei kauheesti välitä muista. Musiikkia ei huudateta, mutta se äänen käyttö on jotain käsittämätöntä. Huutavat terassilla... Mutta kukaan ei pitänyt mitään ääntä :o Otan kyl ilolla tollasen vastaan.

Tuli taas shoppailtua eBayssä :x Mutta ihan tarpeeseen tulee. Ostan kosmetiikat sieltä.

Oon ollu sen verran huonossa kunnossa viime kuukaudet, että piristän itteäni menemällä kosmetologille täydelliseen ihonpuhdistukseen ens viikolla.
Mielelläni olisin menny jo tällä viikolla, mutta ei ollut vapaita aikoja. Mutta ihan hyvään aikaan varasin, kun hoitoja oli tarjouksessa :)
nowh3r3
SUNRISE日本
SUNRISE日本

Post by nowh3r3 » Tue Jan 02, 2018 7:36 pm

No hyvä että oli rauhallista :)
Itse asun keskustassa parin baarin vieressä niin meteliin on joutunut tottua.. siinäkin mielessä muutto muualle kyllä kiinnostaisi.. :D

Pakko myöntää etten ole koskaan käynyt kosmetologilla... vähän kyllä kiinnostaisi joskus käydä, mutta hinnat taitaa olla aika kovat. Ja en ymmärrä mitään niistä erilaisista hoidoista.. :D
iheartaiba
Aibakaland Founder
Aibakaland Founder

Post by iheartaiba » Tue Jan 02, 2018 10:03 pm

Joku syväpuhdistava hoito kerran pari vuodessa tekee iholle nannaa. Jos ei pelkkää mekaanista puhdistusta halua/kestä (se sitten ihan oikeesti sattuu) niin löytyy esim. ultraäänipuhdistus. Itte maksan tollasesta noin tunnin hoidosta max. 60 e. Nyt pääsen kyl 50 erkillä, joten jee :D
nowh3r3
SUNRISE日本
SUNRISE日本

Post by nowh3r3 » Thu Jan 04, 2018 4:09 pm

Pitäis kyllä varmaan kokeilla joskus, tekis varmasti hyvää.. :)

Joo ja en sitten päässytkään edes haastatteluun siihen työpaikkaan mistä aiemmin mainitsin.. Oon kyllä todella kyllästynyt työnhakuun tällä hetkellä.. :tired:
iheartaiba
Aibakaland Founder
Aibakaland Founder

Post by iheartaiba » Thu Jan 04, 2018 4:34 pm

Sillon joskus ku mä olin työtön tai sillon ku hain oman alan duunia niin se hakeminen oli kyl yhtä hevonp:tä. Moni paikka ei ilmottanut ees ku ne oli valinnat tehny. Sit joitain paikkoja oli joihin en päässy koska olin "ylikoulutettu". Viikon vitsi oli sit puolustusvoimien paikka, johon valittiin tyyppi, jolla oli huomattavasti heikompi koulutus ku mulla ja iästä päätellen ei kyl sitä työkokemustakaan voinu olla paljon. En sit jaksanut ees alkaa valittaa siitä ku jurppi niin paljon koko touhu.

Toivottavasti löydät kuitenkin jotain mieluisaa pian! Pidän sulle peukkuja :)
rikachi
SUNRISE日本
SUNRISE日本

Post by rikachi » Sat Sep 08, 2018 6:23 pm

Apuaaa kattelin tätä osiota huvikseni ja tajusin, että meidän admin on suomalainen :D

Eli joo, suomityttö täälläkin, asun Treella ku opiskelen täällä mut oon alun perin Kirkkonummelta. Ajattelin kyl jäädä tänne valmistumisen jälkeen jos vaan työpaikka lohkeis :)
iheartaiba
Aibakaland Founder
Aibakaland Founder

Post by iheartaiba » Tue Sep 11, 2018 3:27 pm

Hei mäkin asun Nääsvillessä!! :D
rikachi
SUNRISE日本
SUNRISE日本

Post by rikachi » Tue Sep 11, 2018 3:30 pm

Hahaha vanha kunnon Manse :D ootko täältä kotoisin vai muutitko muualta? Mä en ikinä tykännyt Helsingistä niin päätin lähteä muualle lukion jälkeen, sit mun alaa opetetaan vaan Tampereella ja Oulussa ja Oulu ei oikeen houkuttanu :D

Missäpäin Tamperetta muuten asut? :)
iheartaiba
Aibakaland Founder
Aibakaland Founder

Post by iheartaiba » Tue Sep 11, 2018 3:34 pm

Mun tukikohta on nyt Koikkarissa. Oon kyl asunu ympäri kaupunkia. Koikkarissa nyt toista vuotta. Tää on kyl hyvä alue. En oo täältä kotosin, mutta muutin Tampereelle jo... 2006?

Missäpäin itte asut?

Nykyään kouluissa on kyl tarjolla vaikka mitä mielenkiintosia koulutusohjelmia :)
rikachi
SUNRISE日本
SUNRISE日本

Post by rikachi » Tue Sep 11, 2018 3:40 pm

Joo Koivistonkylä on kyl kivaa aluetta :) mä asun Herwoodissa, ei oo oikein varaa asuu muualla ku opiskelen vielä :D plus ei tää ees oo niin kauhee paikka ku mitä jengi väittää ku vaan valkkaa tarkkaan et mihin päin Hervantaa muuttaa ja millaseen taloon. Tosin asuin tätä ennen Tesomalla (tai no Kalkussa mut samaa aluetta) niin ehkä oon sit vaan karaistunut 😅

Joo, mulla on Internet- ja pelitutkimuksen maisteriohjelma käynnissä nyt, tarkotus olis päätyä pelisuunnittelijaksi jos nyt vaan saan ahdettua tarpeeks ohjelmointikursseja lukkariin. Onneks Tampereella on aika paljon pelifirmoja niin voin ehkä jäädä tänne valmistumisen jälkeen :D minkä alan ihmisiä sä oot? :)
iheartaiba
Aibakaland Founder
Aibakaland Founder

Post by iheartaiba » Tue Sep 11, 2018 3:46 pm

Herwood on kyl muuttunu kymmenen vuoden aikana tosi paljon. Mä oon asunu siellä siinä poliisikoulun lähellä. Se puoli Hervantaa on jees. Ehkä se Etelä-Hervanta on sit enempi sellanen... ei niin hyvä.

Onko toi koulutusohjelma TTY:llä?

Tampereella on kyl tosi kivasti tietojenkäsittelyn ja yleensäkin tekniikan alan firmoja :) Varmaan aika pitkälti TTY:n ansiosta.

Mä oon tietojenkäsittelyn tradenomi. Digimedia oli mun suuntautuminen. Sit opiskelin myöhemmin bioanalytiikkaa, mutta keskeytin opinnot aika lopussa. Joku 60-70 pojoa jäi uupumaan. Mutta terveys sakkas jo niin pahasti, ettei se ollu sen arvosta. Suoraan sanoen tietojenkäsittelyn duuni ei mua enää oikein kiinnosta. Edellisen kerran tein mikrotukea oliskohan 7 vuotta sitten lol
rikachi
SUNRISE日本
SUNRISE日本

Post by rikachi » Tue Sep 11, 2018 3:55 pm

Joo, mun kaveri asuu siellä Vaajakadun asunnoissa TOASilla ja se on ihan jees. Mä asun Teekkarinkadulla siinä Mikontalon vieressä ja tää mun talo on onneks tosi rauhallinen ku nää on omistusasuntoja ja vuokrasin yksityiseltä. Plus tykkään siitä että Duoon kävelee alle viis minuuttia :D

Oon ihan Tampereen yliopistolla :) nostan sulle kyllä hattua että jaksoit opiskella tietojenkäsittelyä :D mä teen just sen verran ohjelmointia ku on pakko ja that's it. Onneks mun ei tarvii sit omassa työssä ohjelmoida kauheesti, oon enemmän suunnittelupuolella, mun pitää lähinnä vaan osata perustaidot parilla ohjelmointikielellä ihan vaan et tiedän miten ne toimii, peliohjelmoijat tekee sit loput :D

Aa toi on kyllä tosi harmi että sulla jäi kesken :/ mut oon kyl samaa mieltä että ei oo sen arvosta, mitä sillä tutkinnolla sit tekee jos sen saamisen eteen pitää uhrata oma terveys
iheartaiba
Aibakaland Founder
Aibakaland Founder

Post by iheartaiba » Wed Sep 12, 2018 11:28 am

Se on kyllä tosi hyvä jos taloyhtiö on rauhallinen. Mä muutin mun edellisestä kämpästä Lukonmäeltä tänne Koikkariin just sen takia, että naapurit mekasti ja yks hankki sellasen taskukoirankin joka räksytti sitten 24/7. Isännöitsijä oli kyllä asiallinen, mutta ei se tilanne muuttunut niin pakko sieltä oli lähteä, vaikka olin asunut vasta puoli vuotta... Tässä nykysessä on ollut parin asukkaan kaa ongelmia ku porukkaa on ravannu ja ne on humalassa tietty puhunu huutaen ja rampannu ja poppi on soinu. Mutta mä aattelin, että nyt en kyllä lähe tästä. Kyl aikuisten täytyy osata asua muita kunnioittaen. Isännöitsijä on kyl sit saanu ne kuriin ja nyt keväästä saakka on ollut ihan jees.

Hervannasta löytyy kyl kivasti kaikki palvelut. Sillon ku asuin siellä niin eipä sieltä oikein tarvinnu lähteä keskustaan. Vielä ku ne sais ne karseet ratikka- ja tietyöt valmiiks. Täällä Koikkarissa ei onneks oo mitään työmaita jos ei urheilukenttää lasketa. Ja tässäkin on palvelut lähellä ku asun ihan Prisman lähellä. Siinä onkin sit posti, kampaamo, apteekki ja mitä kaikkea :)

Mä voin tehä tiettyjä labratöitä, mutta en mä tiiä oikein haluunko mä tehä enää niitäkään... Viimenen vuosi jonka olin koulussa oli yhtä takkuamista ku terveys sakkas ja muutaman opettajan kaa sai takuta ku ne ei oikein tuntunut tajuavan mun tilannetta.
rikachi
SUNRISE日本
SUNRISE日本

Post by rikachi » Thu Sep 13, 2018 9:27 am

Joo, onneks mun naapurit on suurimmaks osaks jotain keski-ikäsiä pariskuntia ja mummoja. Ainoo ärsyttävä juttu on yläkerran reippailijapariskunta jotka joka päivä aamulenkin jälkeen päräyttää tehosekoittimella jonkun kunnon kukkakaali-proteiinijauhepirtelön ja herään aina aamulla siihen pärinään. Luulin aluks että ne remontoi jotain joka aamu ku se sekoitin kuulostaa ihan poralta mut lopulta selvis että ihan vaan tekevät aamupalaa :D Nyt siihen on kyllä jo tottunu silleen että jos meinaan nukkua aamulla pitkään niin meen sit vaan illalla nukkuu korvatulppien kanssa etten herää siihen ääneen.

Tollaset kännissä heiluvat popittajanaapurit on kyllä ihan perseestä. Joitain ihmisiä ei ilmeisesti vaan kiinnosta ottaa muita huomioon. Mun entisessä kämpässä Kalkussa oli just samanlainen seinänaapuri, se heilu aina kännissä rappukäytävässä mankan kanssa ja soitti sellasta angstista iskelmää ja rinkutti ihmisten ovikelloja. Sit lopulta se fiksaantu muhun niin että se oli joka päivä monta kertaa mun oven takana jonkun viinipullon tai kukkapuskan kanssa ja koitti saada mua tulee sen asuntoon milloin milläkin verukkeella (yleensä se väitti että se tarvii apua sen puhelimen kanssa) ja jos erehdyin avaa oven niin se koitti aina joko halailla mua tai saada mua tanssimaan sen kanssa sen iskelmämusiikin tahtiin. Se oli ihan pirun ahdistavaa ja lopulta sit yks päivä soitin poliisit hakee sen putkaan yöks ku se päivysti mun oven takana ja soitti mun ovikelloa parikyt kertaa yhen illan aikana. Ne sit haki sen pois ja ilmeisesti piti sille aika kovasanasen puhuttelun että jättää mut rauhaan koska sen jälkeen se siirty mekastamaan omaan kämppäänsä. Mut silti päätin et nyt riitti ja muutin pois. Harmi tosin, se oli tosi kiva kämppä, tosi halpa ja mun vuokranantaja oli ihana.

Joo noi tietyöt on kyllä yks :D Onneks mun kämpän läheltä ne on saatu valmiiks mut koulu- ja työmatkat on välillä aika turhauttavia ku tuntuu et kaikki tiet koko kaupungista on vedetty auki. Asuisin kyl mielelläni lähempänä keskustaa mut vuokrat on niin kalliita etten ainakaan toistaseks viitti :( Onks sulla ihan oma kämppä vai asutko kämppisten kanssa?

Teetkö sä nyt jotain hommia vai ootko ihan sairaslomalla? Aika tylyy kyllä sun maikoilta jos ne ei antanu yhtään armoa, syö kyllä motivaatiota aika tehokkaasti. :(
iheartaiba
Aibakaland Founder
Aibakaland Founder

Post by iheartaiba » Thu Sep 13, 2018 4:05 pm

Jösses, on sulla ollut kyl naapuri. Kauheeta tollanen ahistelu. Onneks pääsit siitä eroon, vaikka se tarkottikin sitten muuttoa. Ei toi tehosekottimen käyttö aamulla nyt kuulosta kauheen kivalta, mutta hyvä jos se ei enää häiritse niiin paljon. Tai siis että tiedät että laitat korvatulpat. Mä inhoan korvatulpat päässä nukkumista. Vuos sitten piti ku nuo teinit (tai mitä about kakskymppisiä ovatkaan) piti karkeloita...

Mä asustelen ihan yksikseni. En vois kuvitellakaan asuvani enää kenenkään kaa. Yhessä vaiheessa asuin reilun vuoden solussa siellä Hervannassa ku jonotin sillon opiskeluaikana yksiötä. Eka kämppis oli sellanen boheemi arkkitehtiopiskelija ja toka sit Steinerkoulussa opiskeleva. Sillä ei kyl oikein ollut sosiaaliset taidot hallussa... Mutta ei se mitään piinaa sinänsä ollut ku mä huitelin koulussa ja treenaamassa ja millon missäkin niin kävin kotona lähinnä syömässä ja nukkumassa :D Mutta kyl yksin on parasta asua :) Tää nykynen kämppä on silleen jees, että tää on maan tasalla ja mulla on tossa tollanen terassi. Vähän rivitalomainen, koska kahteen ylempään kerrokseen kuljetaan talon toiselta puolelta (tää talo on meinaan mäessä).

Mä oon saikulla. Oon ollu jo muutaman vuoden ja homma vaan jatkuu. Tai määräaikanen eläke tää on. Saa nähä miten tässä käy. Ikää kuiteski vasta 32 ja kroppa ja pää on huonossa kunnossa :/ Työuran alotin nuorena ja oon opintojen ohella lähes aina työskennellyt, joten on se aika iso muutos ku ei oo työelämässä tai opiskelemassa.
rikachi
SUNRISE日本
SUNRISE日本

Post by rikachi » Sun Sep 16, 2018 3:34 pm

Joo, se naapuri oli kyllä... Olisin mä poliisi mukaan voinu tehdä rikosilmoituksen kotirauhan rikkomisesta mutta en sit jaksanut ryhtyä siihen rumbaan, muutin vaan pois. Mä nukuin yleensä kuulokkeet päässä niin korvatulpat ei niin häiritse. Kyllä se tehosekoitin vähän korpeaa mut en mä oikein voi naapurille sanoa että et saa tehdä ruokaa, varsinkin kun ne lupas mulle heti ku asia tuli ilmi et ne ei käytä sitä sekoitinta hiljaisuuden aikaan :D

Yksin asuminen on kyllä parasta, mulle on kanssa tosi tärkeää että on "oma" koti ku en oo kauheen sosiaalinen :D oma terassi olis kyllä jotain. Mut mulla on lasitettu parveke ja sauna niin oon ihan tyytyväinen näihin herkkuihin mitä tässä kämpässä on :)

Toivottavasti sulla terveys kohenee jossain vaiheessa niin että pääset taas opiskelemaan tai töihin :) kelan sairaseläke ei kyllä oo mitenkään hirveän suuri mitä oon kuullu kavereilta, sillä on varmaan aika tiukkaa elää :/
Post Reply